25. 9. 2012

La Secte Du Futur & Yussuf Jerusalem vo Viedni

Pred týždňom, v pondelok 17.9. 2012, sme s Lukášom dali dvakrát temný psycho-surf z Paríža. Klub Rhiz je glamour, nemá normálnu adresu. Zbytočne sme sa vracali od budmerického družstva čekovať ulicu na google-maps, Rhiz je v trati viedenského u-bahn, teda pod traťou. Parížske kapely som mal v pláne zavolať aj do BA, ale bol som organizačne nesvojprávny. Dokonca sa ozvali na bratov facebook Start-tracku (hodil som jeden mail narýchlo do Subclubu; ako do čiernej diery) a na webe vydavateľstva žiari "TUE 18 – Bratislava – HELP ???". No koncert vo Viedni mi úplne zapasoval, utvrdil som sa s Lukášom, že sa bude robiť tento blog / a vôbec aj všetko ostatné okolo toho. Francúzske oltárne psychedélie boli na to vhodné.


La Secte Du Futur

Kapely už sedeli večer pred klubom na stoličkách, po dlhšom vysedávaní vonku na ulici sa začalo vo vnútri hrať. Ľudí tak akurát, vstupenky predával basgitarista z Mile Me Deaf - spoznal ma / Ja: I saw you on Creepy Teepy. Great show.; On: I saw you too. La Secte Du Futur zapalovali jednu pesničku po druhej. Zvukom a reverbom sa nešetrilo, bicími tiež. Od minulého roka som z all, everyone, united počúval tento trak, ohromné:


La Secte Du Futur - Feel Like The Devil from Antoine Q

a ešte tento.

Naživo to znelo presne tak, a ešte lepšie (trošku nevyhrano). Drobná pekná potetovaná basgitaritka  štrikovala prstíkami, spevák kvílil, bubeník rýchlo sekal. Tu je celý skvelý album. Brilantná francúzska atmosférická / suchozemská / surfovačka. Future is better.



Yussuf Jerusalem

Druhá kapela bola ešte tvrdšia, ešte hlučnejšia, ešte temnejšia a vyčerpávajúcejšia. Yussuf Jerusalem to tiahli od tvrdých žánrov, cez amerikanu, až k medievalistickým hymnusom. Euro-americko surfovo stredoveké a temné - od černocha na base a spoteného bubeníka ako s Les Charlots. Spevák učeno smažil na gitare. Good. Po predstavení som sa snažil vyzvedieť, prečo majú na albume pesničku s názvom Smrt je dobra. Neviem doteraz čo mi na to spevák povedal. Totálna únava ma zastihla až za Sv. Jurom, musel som na zopár minút odpočinúť na odpočívadle. / Yussuf Jerusalem - Smrt je dobra





Matúš Zemčík

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára